Welke simkaart kan ik gebruiken?
De alarmen van Push4Care zijn SIM-lock vrij, u kunt dus elk simkaart die u wilt gebruiken. Zowel met abonnement als prepaid.
Wij adviseren u een provider te kiezen waarbij u online uw beltegoed kunt checken en eventueel kunt opwaarderen, waardoor u de simkaart niet uit het apparaat hoeft te halen. Onze voorkeur gaat uit naar KPN.
NB de prepaid kaarten van o.a. providers als Simyo en Lebara adviseren wij helaas niet! Deze kunnen storingen geven is gebleken, aangezien deze reclame sms berichten naar uw nummer sturen. .
Kan ik een al gebruikte simkaart gebruiken?
Jazeker, dat kan!
Wel moet u voordat u deze simkaart gebruikt de simkaart 'leeghalen'. Alle contactpersonen, sms-jes, bestanden etc. moeten van de simkaart worden verwijderd, evenals de pincode. En denk eraan dat uw voicemail uitgeschakeld staat.
Valt de simkaart onder de garantie en verantwoording van Push4Care?
Dat ligt eraan:
- Wanneer uzelf de installatie van het alarm doet, bent uzelf verantwoordelijk voor de juiste installatie zoals beschreven in onze meegestuurde Nederlandse handleiding. Bij onjuiste of anders dan voorgestelde installatie en/of instellingen, ook wanneer u een simkaart via Push4Care heeft besteld, vallen gsm dekking, foutmeldingen en andere problemen met uw simkaart (provider) niet onder onze verantwoording of garantie, deze zijn voor uw eigen rekening, ook de daaruit voorvloeiende (bel)kosten ed. Mocht u vragen hebben over de 'alternatieve' instellingen, neemt u dan eerst contact met ons op.
- Heeft u gebruik gemaakt van onze installatieservice? Dan valt bovenstaand onder de verantwoording en garantie van Push4care, mits u geen instellingen heeft veranderd nadat u het door Push4Care geïnstalleerde systeem heeft ontvangen.
Wat zijn ongeveer mijn maandelijkse kosten met een prepaid SIMkaart?
Waar u rekening mee moet houden bij de aanschaf van het senioren alarm is inderdaad de kosten voor de simkaart. Het alarm heeft de simkaart nodig om sms’jes te sturen en om te bellen. Standaard is er een prepaid simkaart van KPN geïnstalleerd in de noodknop met een beltegoed van €10,-. Hier is dus geen abonnement aan verbonden.
De inbegrepen simkaart van KPN is zonder abonnement, dit wordt ook wel een prepaid simkaart genoemd. De kosten voor een prepaid kaart worden berekend per seconde bellen met een minimum van 1 minuut en per sms-bericht. De kosten voor internetten zijn er niet, omdat het alarm hier geen gebruik van maakt. De prepaid kosten van KPN zijn circa 20 cent per minuut bellen en 15 cent per sms-bericht.
Het voordeel van prepaid is dat u alleen betaalt voor de sms-berichtjes en belminuten die u daadwerkelijk gebruikt. Het nadeel is dat het senioren alarm niet meer goed kan functioneren als het tegoed op is. Dit moet u dus goed in de gaten houden, of u kunt kiezen voor het automatisch opwaarderen van het tegoed. Hiervoor hebben wij een KPN account voor u aangemaakt om het tegoed op te kunnen waarderen en uw beltegoed te kunnen controleren.
De prepaid SIMkaart is voorzien van € 2,50 beltegoed, maar omdat wij al voor u een account hebben aangemaakt is het nummer geregistreerd en ontvangt u nog eens € 7,50 registratietegoed. Totaal € 10,- tegoed dus.
In het begin zal het verbruik iets meer zijn. U test namelijk het apparaat wat uit en de contactpersonen moeten worden ingeprogrammeerd. Maar met dit tegoed kunt u enkele maanden voort. Afhankelijk natuurlijk of u zelf veel met het alarm gaat bellen. Maar dit is niet de bedoeling en dient te worden gebruikt in geval van nood.
Door het indrukken van de SOS knop wordt er verbinding gemaakt met de contactpersonen. Dan gaat de meter pas lopen. Vervolgens als u als contactpersoon een sms stuurt naar het alarm om bijvoorbeeld de locatie op te vragen zal het alarm een sms terug sturen. Dit kost dan circa €0,15. Met andere woorden het verbruik van het alarm is dus afhankelijk hoe intensief het alarm wordt gebruikt, maar stel u drukt 1x per maand op de knop dan kost dit ongeveer €0,50 (bellen en smsen). Stel uw 3 contactpersonen vragen ieder 1x per maand de locatie op waar het alarm zich bevindt dan kost dit circa € 0,45. Bij elkaar komt dit dan op circa € 1,50 per maand. Maar nogmaals in de eerste maanden zal het wat meer zijn omdat er wat meer getest zal worden.
Naast het beltegoed voor een SIMkaart zitten er geen verplichte maandelijkse kosten verbonden aan uw senioren alarm.
Download hier de prepaid tarieven van KPN.
Kan ik ook voor een abonnement kiezen?
De optie bestaat om te kiezen voor een simkaart met een abonnement. U betaalt dan per maand een vast bedrag voor een vast aantal minuten bellen en sms-berichten. De kosten van een abonnement variëren per aanbieder, maar de goedkoopste abonnementen zijn ongeveer €7,50 per maand voor ongeveer 300 sms’jes en 60 minuten bellen. Dit is per sms-bericht en belminuut een stuk goedkoper dan een prepaid simkaart en uw alarm heeft altijd genoeg tegoed. U zit echter wel verbonden aan een abonnement en betaalt ook voor de belminuten en sms’jes die u niet gebruikt.
Naast het abonnement bij uw provider zitten er geen verplichte maandelijkse kosten verbonden aan uw senioren alarm.
Wat zijn de prepaid kosten van de KPN SIMkaart?
Om het alarm te kunnen gebruiken hebben wij voor een prepaid SIMkaart van KPN geplaatst met € 10,- beltegoed. Hoe snel dit naar beneden gaat hangt af van het gebruik van het alarm. In het begin zal dit iets meer zijn doordat er wat vaker wordt getest.
Download hier de prepaid tarieven van KPN