Antwoordapparaat / voicemail van uw hulpverlener liever uitzetten!
HULPVERLENERS OPGELET:
Wanneer het systeem een voicemail of antwoordapparaat krijgt met een stem introductie, ‘hoort’ hij dit als een beantwoord / aangenomen gesprek.
Aan te raden is om uw voicemail uit te zetten of wanneer mogelijk uw voicemail inschakeling op láter dan 45 seconden!
Het voordeel van de P4C-Q3 is dat u de beltijd op bijvoorbeeld 20 seconden kunt zetten. Dit betekent dat na 20 seconden het alarm de volgende contactpersoon gaat bellen, waardoor een eventuele voicemail wordt vermeden.
Hoe worden mijn contactpersonen gewaarschuwd?
Uw zelfgekozen contactpersonen, mantelzorgers, hulpverleners, familie, virenden en bekenden worden op de volgende manier geallarmeerd:
>> Met een druk op de SOS knop van de P4C-Q3 is de ingebouwde GSM-module in staat om zelfstandig telefonisch contact te leggen met de voorgeprogrammeerde telefoonnummers van bijvoorbeeld buren, familie of vrienden. Er ontstaat dan automatisch een z.g.n. 'spreek luister verbinding' tussen u en deze persoon. U hoort elkaar direct en kunt gelijk met elkaar praten.
>> Bij de P4C-Q3, wordt er tevens een sms bericht naar de 3 ingeprogrammeerde (mobiele) nummers verstuurd.
Contactpersonen of meldkamer?
Vooral buren, maar ook vrienden en familie kunnen het best het eerste contact zijn. Dit kost u geen geld en de betrokkenheid is groot. Zij kunnen dan desgewenst direct hulp inroepen indien nodig. U kunt zich altijd nog aansluiten op een meldkamer. Let wel, dit brengt extra kosten met zich mee.
Wat wordt van een contactpersoon verwacht?
De contactpersoon moet bij u in de buurt wonen. Hij moet bereid zijn naar u toe te komen als dat nodig is. Een contactpersoon kan vaak veel eerder bij u zijn dan politie, brandweer of ambulance.
Woont uw familie (te) ver weg om uw contactpersoon te zijn bij calamiteiten? En wilt u wel dat zij gebeld worden als u alarm maakt? Laat dit dan aan uw contactpersonen weten. Zij kunnen uw familie dan bij alarm op de hoogte stellen.
Ik heb geen contactpersonen, wat nu?
Wellicht dat uw buren het geen probleem vinden om in geval van nood even bij u langs te gaan?
Maar als u geen contactpersonen heeft dan kunt u een professioneel hulpverlener als contactpersoon zoeken (vraag bijvoorbeeld uw huisarts hier naar) of zich aansluiten op een meldkamer.
De alarmering werkt dan als volgt: de alarmmelding komt binnen bij de meldcentrale. De medewerker van de meldkamer belt de professionele alarmopvolging. U hoeft dan geen contactpersonen op te geven, want professionele alarmopvolging is 24 uur per dag bereikbaar.
De kosten voor de professionele alarmopvolging worden niet vergoed door een (zorg)verzekeraar en verschillen per organisatie.